Hamarosan tényleg elbúcsúztathatjuk a telet, és nincs kifogás, irány a szabadba. Ilyenkor megújult energiával, és újult erővel vethetjük bele magunkat a kinti sportokba, amiket tavasszal legjobb a természetben élvezni. A friss levegőn végzett gyakorlatoknak számtalan előnyös hatása van a szervezetünkre, érdemes ezeket is szem előtt tartani.

Kerékpározás

Sokan annyira szeretnek kerékpározni, hogy még télen is ezt a közlekedési eszközt választják, ha esik, ha fúj tekernek. A kevésbé fanatikusok a tavasz közeledtével veszik elő a bringát, hiszen nemcsak sokkal környezetbarátabb ez a közlekedési eszköz, de remek karbantartó is lehet ami az alakunkat illeti. Akinek egyébként nehéz beilleszteni a napirendjébe az edzést, annak is kiváló mozgásforma lehet. Ha reggel kerékpárra indulunk a munkahelyünkre, és napközben is ezzel közlekedünk, már sokat tettünk az egészségünk érdekében. Akinek pedig ez nem lenne elég, szabadidejében hosszabb utaknak, túráknak is nekivághat.

Futás

A futás az egyik olyan sport, ami bármilyen edzettségi szinten elkezdhető, persze ha nagyon régen sportoltunk, akkor  érdemes először akár csak 1-2 perces, szakaszos futással kezdeni. Mivel kevés eszközt igényel a futás, ezért nagyon fontos, hogy az legyen megfelelő minőségű, alaposan átgondolva kiválasztott darab. Válasszunk szakember által javasolt, speciális szempontok figyelembevételével kiválasztott futócipőt. Érdemes szakboltba ellátogatni, ahol az eladók alaposan kikérdeznek minket, és az igényeinknek leginkább megfelelő modelleket fogják nekünk megmutatni. Ha pedig elszántuk magunkat, akkor ne habozzunk, irány a szabadba.

Crossfit

Igen felkapott formája mostanság az tréningnek. Az edzések nagyobb része teremben zajlik, de rengeteg gyakorlat van, amit szabadban lehet végezni. Ez remek alakformáló testedzés, mellyel nem csak zsírt égetünk és izmot építünk, hanem az állóképességünket és erőnlétünket is nagy mértékben növeljük. Fontos, hogy olyan edzőtermet keressünk, ahol szakmailag felkészült edző vár minket, aki az alapok elsajátításától kezdve a segítségünkre lesz.

Jóga

A jóga önmagában is egy kiváló sport, mely nem csak testünkre, de gondolatainkra, lelkünkre is remek hatással van. Ősszel és télen teremben lehet gyakorolni, de amint megérkezik a tavasz, kisüt a Nap, már nem csípős a levegő, hatalmas élmény lehet akár csoportos óra keretén belül, akár egyedül kilátogatni a szabadba, és itt végrehajtani a gyakorlatokat.

BodyArt

Egy olyan csoportos mozgás, ahol a dinamikus és statikus mozdulatok kombinációjából álló edzésforma célja az izmok erejének fejlesztése mellett a rugalmasság, a hajlékonyság, az erő és az állóképesség növelése. Hasonlóan a jógához, ez az edzésforma is a test, a lélek és a gondolatok harmóniája mellett egyfajta tudatosságot visz a mindennapokba, ezért nem csak kiváló fizikai karbantartó, de mentális egészségünkért is sokat tehetünk, ha ezt választjuk.

Túrázás

Tulajdonképpen a túrázás nem sport, mégis komoly fizikai hatása van testünre. Igen hatékony formája a zsírégetésnek és remek karbantartója a szívünknek, keringésünknek. Magyarországon rengeteg, nagyon izgalmas túraútvonal van, a kezdő szinttől a haladóig. A profiknak pedig rendszeresen szerveznek versenyeket, teljesítmény túrákat, ahol megmérettethetik magukat. Aki nem szereti a nagy szintkülönbségeket, és inkább csak sétálna, élvezné az ébredező természetet az is sokat tesz a testi erőnlétéért, ha ellátogat egy közeli erdőbe, folyópartra, tópartra.